Sabadell

Marta Farrés encapçala la reivindicació per connectar en tren el Vallès amb l’Aeroport

  • Actualitzat:
  • Creat:

Sabadell juntament amb els municipis de la comarca dintre de la líniea R4 de Rodalies reclamen a les administracions la connexió del Vallès amb l’Aeroport i “fugir de la centralitat de Barcelona”

L’alcaldessa de Sabadell vol liderar una alternativa de connexió ferroviària entre Terrassa, Sabadell, Barberà i altres municipis amb Barcelona i l’aeroport de El Prat, com a resposta a l’anunci de la Generalitat de crear una nova línia gestionada per FGC entre Sant Andreu Comtal i l’Aeroport. Segons Farrés, la nova línia congestionarà encara més el túnel de Passeig de Gràcia, mentre que la proposta de fer acabar l’R4 a l’Aeroport seria més econòmica i tècnicament més senzilla.

A la trobada d’alcaldes de municipis del Vallès amb estació a la línia de Rodalies R4 en el marc del Consell Comarcal del Vallès Occidental, s’ha reclamat que la línia R4 tingui com a estació d’orígen i final l’Aeroport de El Prat. Aquesta petició es fa a partir de l’anunci de la Generalitat de l’explotació per part d’FGC del tren llançadora entre Barcelona i l’Aeroport. Marta Farrés va exercir de portaveu dels alcaldes i alcaldesses i va reclamar una reunió amb el conseller de Territori, Damià Calvet, per presentar formalment la proposta.

Farrés va reivindicar “un element que ja estava sobre la taula i que beneficiaria un milió de persones. El que demanem no significa que la Generalitat no faci la connexió que consideri, però l’enllaç a través de la R4 ha de ser prioritari”. A més ha afegit que “cal plantejar quin model de país volem. Si ens quedem amb el model antic de centralisme o apostem per vertebrar el país, anant més enllà de Barcelona i el seu entorn més immediat. Cal dotar a la segona corona de les infraestructures necessàries”.

Els alcaldes assistents s’especifica que “la realització d’aquest nou servei a través de l’R4 permetria connectar les ciutats del Vallès Occidental, comarca amb gairebé un milió d’habitants, amb l’aeroport de Barcelona. A més, aquesta proposta oferiria altres avantatges pel conjunt de la ciutadania dels territoris i la regió metropolitana: permetria un enllaç amb més freqüències a l’Aeroport; oferiria una opció de transport millor connectada amb la resta de línies de Rodalies i dels serveis ferroviaris; suposaria una solució més beneficiosa per al conjunt de la xarxa, ja que no ocuparia nous solcs. Mentre que l’opció d’introduir una nova llançadora congestionaria més la xarxa actual i podria suposar la supressió d’altres serveis.”