Sabadell

El PSC demana al nou ministre de Foment una solució al dèficit d'infraestructures a Sabadell

  • Actualitzat:
  • Creat:

La necessitat d'avançar en la construcció del Quart Cinturó, la Ronda Nord, d'una estació de tren a Can Llong-Castellarnau, o de millores a l'Aeroport, van ser alguns dels temes que Marta Farrés va tractar amb el ministre Ábalos.

Marta Farrés i José Luís Ábalos
Marta Farrés i José Luís Ábalos

La trobada entre el Ministre de Foment, José Luís Ábalos, i  la secretària de Política Municipal del PSC de Sabadell, Marta Farrés, es va fer en el marc de l'Escola d'Estiu que, aquest dissabte, van organitzar els socialistes a la seu central del carrer Pallars de Barcelona.

Farrésva fer saber al ministre que el debat sobre les infraestructures a Sabadell havia d'estar a la primera línia de l'agenda ciutadana: «La ciutat ha crescut en els últims anys en població i en activitat econòmica, i és evident que la construcció de les infraestructures de comunicacions és necessària per afrontar aquest creixement».

La secretària de Política Municipal va entregar al ministre un document on es detallaven les prioritats infraestructurals de Sabadell. Farrésva justificar aquestes necessitats a causa, entre altres factors, «de l'increment, no només en població, sinó també en el nombre de vehicles o en el transport públic, amb ascensos d'entre el 20 i el 30% d'usuaris en els FGC i RENFE». 

Durant la trobada, Farrésva insistir que les infraestructures tenen un paper cabdal en la qualitat de vida dels ciutadans i que són indispensables per garantir el desenvolupament cultural, tecnològic, social i econòmic d'una comunitat. 

«És per aquests motius que considerem que cal fer a Sabadell diferents infraestructures per superar el dèficit que pateix la ciutat i que permeti millorar l'ocupació i el sector comercial i empresarial», va expressar Farrés.

En aquest sentit, Farrésva recordar que el Pla General de Sabadell va fixar les oportunes reserves per les rondes circumval·lació que evitaria la circulació de vehicles de pas por l'interior del nucli urbà. Des d'aquell moment s'ha construït la ronda Oest: «Ara necessitem consolidar antics acords per construir la ronda Nord de Sabadell per poder impedir que habitants i mercaderies de municipis limítrofs circulin per l'interior del nucli urbà de Sabadell».

Sobre el Quart Cinturó, la secretària de Política Municipal va transmetre al ministre que s'hauria de donar prioritat a l'execució del tram situat entre Sabadell i l'eix de la Riera de Caldes C-59. I en el cas de l'Aeroport, considera que «cal acabar de desenvolupar tot el contingut del pla director per millorar la capacitat i atracció d'aquesta infraestructura».

Estació de Rodalies en Ca Llong-Castellarnau

La parada a Ca Llong-Castellarnau és una infraestructura llargament reivindicada, sobretot per l'increment poblacional que ha experimentat aquesta zona de la ciutat en els últims anys. 

«Aquesta estació donaria servei al barri amb una parada ja inclosa en el Pla d'Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona fins al 2015 del Ministeri de Foment d'Espanya. De fet, es troba prop de l'antiga estació de Castellarnau, inoperativa des de fa anys», va assenyalar.