Sabadell

El govern gasta 4.000 euros en elaborar el Pla de Turisme i 21.000 en presentar-lo

  • Actualitzat:
  • Creat:

El Teatre Principal va acollir a mitjans de juny la presentació del Pla Estratègic de Turisme de Sabadell. Els socialistes denuncien que l'acte promocional del govern ha costat 21.679 euros, cinc vegades més del que el quadripartit ha pagat pel projecte.

Imatge de la nova marca Sabadell
Imatge de la nova marca Sabadell

El pla s’ha desenvolupat des de fa un any de la mà de la Diputació de Barcelona, i es va aprovar en el ple municipal del mes de maig. A mitjans de juny es va fer la posada de llarg del Pla, en un acte públic al que van assistir representants de la societat local al Teatre Principal.

La redacció i elaboració d'aquest Pla Estratègic de Turisme de Sabadell ha tingut un cost total de 15.000 euros, dels quals la Diputació de Barcelona ha posat 11.000 i la resta, 4.000, ha anat a càrrec de l'Ajuntament.

Els socialistes han comprovat amb sorpresa i amb indignació que la presentació d'aquest Pla de Turisme ha costat molt més que l'elaboració del propi document: «No es coherent, ni digne, quintuplicar els 4.000 euros que es va haver de gastar el govern en aquest projecte per fer-ne una presentació ostentosa al Teatre Principal».

«Càtering, presentació i actuacions, so i llum, producció de l'acte, serveis tècnics i condicionament del Teatre...tot això va costar gairebé 22.000 euros», ha dit el primer secretari del PSC de Sabadell, Pol Gibert.

Segons Gibert, aquest desfasament entre el que costa un projecte i el que es gasta en promocionar-lo «demostra una vegada més que el govern municipal no té criteri a l'hora de gestionar la despesa i que la seva prioritat és invertir els diners dels ciutadans i ciutadanes en shows propagandístics amb finalitat electoralista. Fum per tapar les seves deficiències».

El primer secretari critica que el govern justifiqui que el finançament d'aquest acte s'ha fet amb els ingressos de la taxa turística: «Doncs encara pitjor. El que han de fer és utilitzar aquests diners per implementar accions efectives que fomentin el turisme en Sabadell i generin llocs de treball, i no en presentacions fastuoses».